Monday 27 December 2010

SMU vol.5


Social CRM

SCRM'de topladığın bilgiyi CRM ile harmonize edip doğru zmnda anlamlı teklifi sunarak daha çok $$ kazanırsın müşteri de.

Süreçleri öyle bir düzenle ki müşteri daha çok iz bıraksın.

İyi süreç için müşteri deneyimi yönetimi şart & ve iyi süreç müşteri mem. arttırdığı gibi maliyeti de azaltır.


ve TR'ye CRM gelir...

Yuh dedirtenler

Twoodler
Bebek babanın resmine dokununca babaya "oğlun seni özledi" diye tweet gidiyor
geometrik şekilleri doğru tamamlayınca yine babaya tweet gidiyor

Get the fundamentals straight!

CRM
adamına göre muamele / nabza göre şerbet
--- bunun için önce müşterini tanımalısın.
amaç: müşterinin cebinden dah açok parayı daha uzun süre almak (inc. life time value)

i.e. Lufthansa, puanları yeten iki müşteriden genç olanını upgrade ediyormuş. Gençler yaşam boyu değerin daha dikleşen kısmında ve lovemark yaratma ihtimali dah ayüksek onlarla. Böyle bir kanıya varmak için modellenecek data lazım.

** Know ur customer (w/ modelling data) & anlamlı ve timely fashionda comm. w/ ur customer)

Life Cycle Management
Life cycle negatiften başlayıp biraz daha negatife giden sonra pozitife doğru çıkan bir eğri.
Reklam vs. gibi promosyonel faaliyetler maliyetlerini arttırdığı için negatiften başlayıp bir süre negatife gidiyorsun.
İnsanlar, life cycle'ın neresinde olduklarını SM'de paylaşıyorlar.
ie. TUS, öğretmen dağıtımı, askerlik, evlilik öncesi gibi dönüm noktaları


Fıkra: Cin, adama dileğini sormuş "Karımla kayınvalidemi bi dah ahiç görmeyeyim" demiş, cin adamı kör etmiş. Bir dilek dah atutacağı zaman "Manken gibi olayım" demiş. - Akıllı ya manken giib olursa körlüğü önemini yitirir diye düşünüyormuş. Cin, adamı taştan mankene çevirmiş. Bu durumdaki gibi IT ile iş yaparken işini "iyi" anlat.

SCRM kısaca: sosyal medyadaki verileri şirket CRM datasıyla harmanlamak

SCRM'de topladığın bilgiyi CRM ile harmonize edip doğru zmnda anlamlı teklifi sunarak daha çok $$ kazanırsın müşteri de.

Veri ihtiyacı: Neyi bilirsen daha iyi satarsın?
Süreç ihtiyacı: Neyi düzeltirsen daha iyi satarsın?

İyi süreç için müşteri deneyimi yönetimi şart & ve iyi süreç müşteri mem. arttırdığı gibi maliyeti de azaltır.

Önce senin müşteri gibi sürecini deneyimlemen lazım.

2.0
interaktivite, eşitlik & çift taraflı

3.0
anlamlı
kullanıcıyı tanıyıp ona anlmalı biligl sunmak

Süreçleri öyle bir düzenle ki müşteri daha çok iz bıraksın
Bu bağlamda süreçleri, müşterinin daha fazla ip ucu bırakacağı bir şekilde yeniden yapılandırmalısınız.

CRM - MÜŞTERİN OLDUĞUNU BİL
iyi tasarlanmış süreçler maliyetleri azaltıp müşteri memnuniyetini arttırır
+
SCRM - İZLENEBİLİR KIL
Monitera, social tracker etc gibi yazılım kullan. "hassas kelimeler"i belirle.
+
WEB 3.0 - ANLAMLI TEKLİF SUN
Bilgi'yi fırsat'a çevir


i.e. Hamile kıyafeti bakan müşteri, o ilanın yanına"büyüki yeni doğanı kıskanıyor mu" diye bir makale koy. Ona da tıklıyorsa bu müşteri en az 2 çocuk var diye bilirsin.
Müşteri bilgisini bırakıyor olabilir ama müşteri değişiyor; en basitinden amilelik 9 ay sürüyor.
Yani müşteriyi 1 kere yakalamış olmak birşey ifade etmiyor.

Müşteri Tekilleştirme/Cust. deduplication-- Üzerine 3 hat olan müşteriyi 3 farklı tel no olarak görmeyip "Pınar Develioğlu" olarak görmek

2 pointes:

Key Influencer Identifier
- Güvenilirlik
Normalde (-) şeyler yazan biridir (+) birşey yazınca "satıldın mı?" olur
- Yönlendirme özelliği
20 kişi izliyordur ama o 20 kişi iyi yayın yapıyordur. O zmn bu kişi yönlendiriciliği ile 20 kişiyi yönledirebiliyorsa onlar etkiyi arttıracaktır
- Marka açısından ne ifade ediyor?
Kim şikayet edince kriz kim şikayet edince ignorable

Sıradanlaştırma & Normalleştirme
"SM'da hergün başka bir kriz çıkması ve bunların kötü yönetilmesi okuyan sayısını arttırsa da SM'in değerini azaltır. Duyarsızlaşılmaısnı sağlıyor ve tepki göstermiyoruz."

Sosyal ve Kişisel İnternet

Tavsiye sistemi; internetteki sana uygun içeriğin seni yormadan sana ulaşmasını sağlıyor.

Semantic Web
aklın çalışma biçimine benzer bir şekilde dokümanlardaki anlamların birbirine bağlanması

www
IMDB.com - UK.gov - astonmartin.com

semantic web
James Bond - yaşar - UK
James Bond - sürer - AstonMartin
UK - üretir - AstonMartin

fB Open Graph - webrazzi'de bahsedilen - text'i map etmek
bunun bir uzantısı
e-commerce sitesine girdin fB profil bilgilerin anında entegre oluyor ve senin site içindeki hareketini gözlemlemeden sana tavsiyede bulunabiliyor.

Hukuk 2.0

Amaç; siteyi kapatmak yerine içeriği kaldırtmak olmalı

UYAP evde oturduğun yerden dava açabilmeyi sağlayan mevzuat programı

yer sağlayıcı vs. içerik sağlayıcı diye ayrım var ama kanuna bile güvenmeyeceksin

ultima ratio: son çare

(Barbara) Streisand etkisi
Adamın teki fotolar çekmiş, fotolardan birinde bu kadının evi gözüküyormuş. Kadın dava açmış benim mülkümü insanlar görsün istemiyorum mahremiyetimi bitiriyor diye. Bu dava sayesinde iş büyüyor ve normalde görmeyecek kadar çok insan kadının evini görmüş oluyor.

Deneyim 2.0

Eskiden ikna etmek için hedefleme yapılıyordu şimdi tercih & sadakat idaresi için insan bağlantısı kullanılıyor.

Blogger etkinliği (not necessarily blogger just key influencers)
Marka elçiliği
Sosyal ağlar
Browser
(HTML5 ile video klibi izlemeden önce girişte coğrafi bilgilerini veriyorsun klip senin bilgilerine göre değişiyor)
Mobil uygulamalar
(sbux beyoğlu mağazasına gel 4sq!den check in yap 2. ürün bedava)
Açık hava
(Projeksiyon ile açık havada cep. tel ile oyun oynuyorsun, katılım & duyuru SM'dan)

Burberry Experience: Katalog çekimlerini özel yazılımla 180 derece evirip çevirip gerçeğe çok yakın deneyim

Sosyal Medya Mecraları

1- Mecraya karar ver
2- Mecrayı özümse
3- Markayı mecraya embed et

World of War Craft - yemeksepeti
WOW'da karakter yaratıyorlar. Karakter oyun içinde TR oyunculara gidip yemek dağıtıyor.
Oyunda yemeksepeti için dans eden farklı saçmalıklarla tşk eden karakterler oluyor

"Sosyal ağlar gelip geçer sosyal medya kalıcı olacaktır"
ff'de ulaşamayınca fB'ta ff grubu kurup davetiye ile insanları topladılar.

Let's Adopt!


Its not abot numbers its about advocates!

Hayvanlar kurtarılıyor
Kurtarılan hayvanlar evlat ediniliyor.
Başka bir yerden (coğrafi anlamda) evlat edinildiğinde bir gönüllü ben oraya gidiyorum götürürüm diyor. Havayolu firması sponsor olup ücretleri karşılıyor gib gibi gibi

Problem: passivity of TR society

#bbase
Peki neden Nero?
GJ snob
sbux already there & powerful (likeminds @ sbux)
Nero had to start somewhere

#istanbulmillernights
(App) mekanlardaki kameralar sayesinde mekana gitmeden mekanın havasına bakabiliyorsun

No comments: