Employer Branding: Influence the perception of your organization so that you attract, engage and retain talent
a.k.a İçeridekilerin hissettiklerini dışarıdakilere hissettiremek
a.k.a. mktg 4 ur corporate culture
Since WOM of ur organization is out there at social media you might as well join the conversation
i.e. Apple
conusmer branding: innovative
employee branding: great place to work where entry level people get chances to real work that delivers value
Stats
TR'de genç nüfus ~15 milyon ave age: 28 % 20'si 15-25 yaş
İş gücünün küçük bir bölümünü oluşturuyorlar şimdi ama gelecek onların
15+
iş gücü: 24,7 milyon
internet kullanımı: 22,5 milyon
Google kullanımı: 22,1 milyon
fB kullanımı: 22,1 milyon
TR en popüler kariyer sitesinin networkü 2,1 milyonuna erişiyor
Gen-Y 21-29 yaş: 11 milyon
fB 18-24 yaş: 12,3 milyon
fB 25-34 yaş: 12,7 milyon
Gençler sosyal medyada en az 1-2 gruba üye.
i.e. Koç Üniversitesi Mezunları
Hedef kitleye ulaşmak için en net yollardan biri bu grupları deperlendirmek
LinkedIn TR: 400.000 users
LinkedIn WorldWide: 85 milyon
Monster TR: 160.000 users
Monster @ LinkedIn 3rd most popular TR group
2009'da yapılan bir araştırmaya göre (ben böyle "öylesine" bir referans görmedeim!)
İnternetin işe alımda kullanımı %70
Sosyal networklerin işe alımda kullanmı 2/3
Sosyal medyada şirket ile ilgili bilgi toplama % 62
İnternet kullananların %43ü reklamlar yerine sosyal medyada duyduklarına inanıyor
83% of all companies world wide use social media for recruiting
Kamu (Abdullah Gül tweeterın poppülerlerinden) bile sosyal medyada!
Sosyal Medyadan Şirket Örnekleri
Schneider Electric @ fB
- Kurumsal sayfanın yanı sıra İK sayfası var
- Alternatif kariyer yolları anlatılıyor
- Şirketin sunduğu fırsatlar örnekleniyor (i.e. yurtdışında çalışma)
- Şirket etkinliklerinden fotoğraflar
Women @ Microsoft @ fB veya Garanti Talent Camp @ fB
- Farklı segmentlere yönelik ses tonunu ve içeriği farklılaştırıcı çalışmalar efektif
Monster Sosyal Medya Örnekleri
Digiturk için özel bir aday arıyorlar; böyle klasik gruplardaki gibi "müzikle ilgilenen" biri olması yetmiyor aynı zamanda başka şeyler de arıyorlar. Klasik TR gruplarında bulamayınca bu ortak özellikteki insanları yabancı LinkedIn grularında olduklarını ve o yabancı LinkedIn gruplarında hatırı sayılır oranda TR üye olduğunu görüyorllar. TR ilan verince yabancı gruplara da bir dolu buzz yaratıyorlar grup içinde.
** İş ilanının tasarımı da içindeki söylemler (seslenilen hedef grubun dilinden olmalı) de şirket imajına ve verilmek istenen mesaja uygun olmalı
Monster, firmalara verdiği danışmanlık kapsamında masaya oturup differentiation pointleri, hedef profili ve iletişim kanallarını firmayla birlikte assess ediyor. Rakip analizi ve takibi yapıyorlar.
+ in-house bir SMY ekibi var.
Sınırların dışına çıkınca sıradışı şeyler yapılabiliyor. Sosyal medyanın İK için kullanılması sadece şirket dışında kaliteli bir takipçi listesi yaratılmasını değil ayrıca
- Mevcut çalışanları motive etmede
i.e. Career path örneğinde testimonialı yayınlanan çalışanın onore olması
i.e. Sektör öncüsü (Havalı) bir şirkette çalıştığını insanlara hatırlatması
- Genel merkezin uzağında çalışanlara da aynı değrlerin iletilmesinde kullanılabiliyor.
Neden bir şiketin fB sayfasını like edip sürekli iletişim içerisinde olmak isteyeyim ki?
- İş arayanlar takip etsin
- Aktif olarak iş aramayanlar meraktan göz gezdirsin (like etmeyecekleri için dinamik bir şekilde takip etmezler ama geriye dönük postları inceleyebilirler)
- LinkedIn'de gizlilik ayarları ile oynayarak grup üyeliğinizi saklayabiliyorsunuz.
No comments:
Post a Comment