Sunday 30 January 2011

SMU vol.8

Online İtibar Yönetimi w/ yicit

İtibar; nasıl algılandığın ile ilgilidir
Relam; algıyı yönetmeyi hedefler

Tüm paydaşlar (employees, vendors, dealers etc) itibarı yönetir. Bu yüzden, onları bilinçlendirmen ve eğitmen gerek.

SM'da tüm paydaşlar mevcut olabileceğinden tek sesli olmaları ve kurallara bağlı kalmaları hem zor hem de zorunlu.

İtibat Yönetimi

1. Positioning
2. Complaint Managment

İDO - repositioning

*** Deniz ile ilgilenen 15 bloggerı aileleri ile birlikte davet edip deniz taksiye bindirmişler, tersane gezdirmişler, oradaki foto sergisini gezdirmişler etc.

*** fB fan page'de hergün soruya ilk cevap veren 20 kişiye Barış Manço vapurunda film izletmişler. Filmler (Karagör ile Hacivat neden öldürüldü? & Crossing the bridge) repütasyonu makyajlamak adına özellikle biraz contraversial seçilmiş.

D-Smart - complaint management

Phase - I

D-Smart, UEFA kupadan lig maçına geçince extra para istedi üyelerinden.
fB'ta D-Smart mağdurları diye sayfa filan açıldı.
Ajans gruba katıldı.
Birşey yazınca en önce kimin cevap verdiğini, en çok kimin yazdığını, kimin sert cevap verdiğini takip etti. --> 40 kişilik bir ele-başı listesi çıkardı.
Bu 40 kişiye çeşitli bedavalar ve indirimler vererek elebaşlarını ortadan kaldırdılar.
İçerik üretilmedikçe grup körelmeye başladı.

Phase - II

Avrupa Ligi fB sayfası yaptılar.
D-Smart demediler ve sdc futbol ile ilgili içerik koydular.
Dah asonra page admin mesaj attı fablara D-Smart sponsor olmaya karar verdi diye.
Page'de yeni bir tab açtılar. Sayfayı Like edenlere fB'tan dağıtılan kod ile indirimli D-Smart verildi.

vs. fB Ads. ---> yicit's experience roughly 1 person $0.5 via fB Ads

fB sayfası açacaksan sayfada bir tab'de user manual yayınla.
i.e. bu sayfada küfür, hakaret etc. yazılırsa sileriz

bir de kendine triage hazırla:

olumlu -> answer / no answer -> if answer, what so?
olumsuz -> take a screen shot 1st!
--> küfür vb. sil /
--> şikayet -> private message or? -> make sure writes smthg positive afterwards, ask urself if necessary

Back-up

4 ayrı twitter hesabı varmış; DR, travel, consierge, regular
hala bu hesaplar açık ama bir umbrella hesap olarak @backupdunyasi'nı asıl olarak konumlandırıyorlar ve # ile 4'e bölüyorlar

7/24 herşey: çok abstrakt bir marka mesajı so, case by case özelleştiriyorlar mesajı
i.e. Maslakta trafikte kalmış çocuğuna pizza gönderen anne örneği ile anneleri kazanıyorlar

vs. XYZ için back-up call center'ı ara ya da email at demek yerine
"Bilmem kim portakala ilk kimin portakal dediğini merak etti ve öğrendi" diye tweet et.
"Reply: Bana da söyleyin" diye bir yorum gelince
"Üyeyseniz call center'lı arayın ya da email atın üye değilseniz şöyle üye olabilirsiniz" diye yönlendir


Takip konusunda da; yanlış yazılmış versiyonları ile back-up'ı getir içini "çilingir, danışmanlık, boyner etc" gibi kelimelere göre filtrele.


++++++ Ek strateji +++++++

Back - up kapalı bir marka, kullanıcıları da. Kimse "back-up'lılarız biz" şeklind ebir spirit'e sahip değil.
So, back-up blog (life-style blog)
Back-up'lı insan ne yer ne içer, nerde yer-içer, gezer etc.
#hashtag mantığı olsun diye kategoriler var ama isimleri eğlenceli "Leyleği havada görmek = travel"

++++++++++++++++++++++

Statement: Markanın dilini iyi bilmen lazım.
Statement: Niche markalar SM'da daha başarılı b/c hedef kitle dar
i.e. Back-up hafif elitist, İDO İst ve çevresi gibi

Markan niche değilse hedef kitlen homojen olmuyor. BU sefer de mecra, yöntem, kanal, araç etc. kısımlarında tek bir tane seçip onunla ilerlemen daha iyi olabilir.

i.e. Nokia
Sdc çok kapalı bu konuyla ilgili bloggerları çağırıyorlar.
-- Cyrus'u Almanya'ya lansmana göndermişlerdi
Ne çağırdıklarını bağıra bağıra söylüyorlar ne de event sonrası bloggerların yazıp çizmelerini bekliyorlar.

Sanal ortamda itibar yönetimi author: Gamze Er
Eksik bir kitapmış ama TR'de kapsamlı başka bir kaynak olmadığı için ve 101 gibi set the basics straight namına okunabilir.
+ Salim Kadıbeşegil

Nice i.e. from Electronic Art

EA oyunu Tiger Woods PGA Tour oyununda Woords suyun üzerinde duran topa vuruyor. Levinator 25 nickli YT kullanıcısı da bunu videoya çekip "Tiger Woods PGA 08 Jesus Shot"adıyla YT'a koyuyor ve oyunda bug var diyor.





EA basın bülteniyle cevap vermek yerine aşağıdaki videoyu çekip YT'a koyuyor.

Doğru/aynı kanaldan doğru tonla iletişime geçmek





SM uzun vadede sana kaliteli iletişim için alt yapı yatırımıdır. Bir durum olunca yanında savaşacak ordu toparlıyorsun.

i.e. İDO PR ekibi bilmeden Hanna Montana imajı kullanıyorlar fB sayfasında

1) ne alaka İDO & Hanna Montana
2) lisanssız?!?!?

Bir blogger ajansı arayıp ne iş diye sormuş ama bunun yerine konu hakkında yazıp prim yapabilirdi ve İDO - Dİsney ile davalık bile olabilirdi.


Sosyal Oyun w/ Onur Karcı & Volkan Taban

Sosyal oyun aslında sosyal ağdaki oyun olması gerek =/ Bilgi oyunu
Hedef kitle: herkes via basit oyun mekanizması
Oturum başı daha kısa oyun oynama süresi ile sonuca hızlı ulaşabilme

* sosyal ağlardaki arkadaşların ile ortak deneyime dayanır
birbirine oyun içinde destek olabilirsin ve başarını görebilirler

Yeni nesil, yeni oyun donanım gibi yeni deneyim de istiyor!
TR'de 15 milyonu aşkın insan sosyal oyun oynuyor ama oyunların çoğunluğu TR değil.
FB'ta %50'den fazlası sosyal oyun oynuyor.


Social Gaming $$$ kaynakları

$$$ Oyun içi reklam
$$$ Oyuna $ veren oyuncu
%2-5 of gamers do actually pay and consist of the %60 of main revenue
$ amount is actually small but number of people playing and paying is large since the universe (people playing social games) is huge
Once you pay most likely to repeat purchase
$$$ Offers a.k.a Lead Services
Oyun parası kazanmak için i.e. IPSOS anketi doldur.
Para direk oyun hesabına yatmıyor belrili bir süre var.
Yani anketteki cevap kalitesini ölçebilirsin.

Offers kısmında market research yapabilirsin, app download ettirebilirsin (test user yapabilirsin bu insanları), e-posta adresi toplayabilirsin etc etc

Townster

The local touch

29 Ekim'de tüm binalarda TR bayrağı
10 Kasım'da 1 dk boyunca oyun donuyor ve siren sesi

TTNET

Oyun içinde outdoor koymuşlar. Binanın yanından geçerken marka mesajını veriyor.
Hatta, o sırada oyuncuya mesaj gönder- SMS or FB
Ayrıca oyunda "TTNET internet binası" diye bir feature eklemişler.
Branded binayı ekleyince etrafındaki evlerin değeri diğer bina eklemeye göre dah açok artıyor.
+
No name birşeydense branded birşey yapmayı tercih ediyor insanlar
more i.e. Cascadian markalı organik tohumlar Farmville'de daha çok kullanılıyor.
+
Oyun, gerçekliğe yaklaşıyor bir yandan.

Ölçümleme ise oyundaki billboard'un önünden kaç kişi geçtiğinden ziyade engagement üzerine olmalı. Kaç kişi TTNET binası aldı, kurdu etc?

1- Marka, oyun deneyiminin bir parçası olarak kullanıcı ile olumlu (eğlenirken öğrenme) etkileşim yaşıyor.

2- Branded sanal alemde de more preferred

3- Offline'da ürüne sticker ile bağımlılığı yüksek oyunda kullanılacak kod ver.
O kodu oyunda kullansın oyuncu

4- Offerlar ile marka iletişimi sağlamış olursun.
Anketi oyun parası için dolduran oyuncu em sana market research datası sağlamış olur hem de markan o oyuncunun günlük hayatında yer sahibi olmuş olur.


Concept of Gamification
Oyun mekanizmasının, hayatımıza girmesi hatta servisleri şekillendirmesi.

4sq'de check-in yapıp bagde alıyorsun.
Bir barın otoparkında 4sq major'ı için özel parking spot koyuyorlar.


Social Mobile w/ Şekip Can

"Taş yerinde ağırdır"

İnsanlar hareket halinde.
Mobile is the future!

Mobil internet büyüme rakamları inanılmaz % 429'lardan filan bahsediliyor.
Lokasyon bazlı servisler arka arkaya sunuluyor. fB Places, 4 sq etc.

Operatörler açısından voice servisinde share kaybetmek çok kolay artık.
Bu nedenle "data" main point of focus.

TR'de 3 milyon tekil cihaz var

Tweetlerin % 40'ı mobilden

Last FM'de sadece müzik dinlemiyorsun.
Nerelerde hangi müzikler dinleniyor ona da bakabiliyorsun.

Marks & Spencer'ın mobil sitesi 6 ayda 1 milyon ziyaretçi almış.

4sq Specials
- mayor
- custom
- frequency
- special near by
check-in olunca sen sağ üst köşede near by fırsatlar çıkıyor

No comments: