Sunday, 9 January 2011

SMU vol.6


İnsanlığın İletişim Serüveni ve SM w/ A. Selim Tuncer
Edward T. Hall'dan
İnsan, pratikte bedeniyle yapageldiği herşey için uzantılar geliştirmiştir.
i.e. Mobilya -> çömelmenin ve yere oturmanın yerini alır
Yazı -> belleğin yerini alır
internet -> tüm duyular, zihin ve kalp uzantısı oluyor bu durumda
Bu yeni platformun eş düzeyliliği ve simetrik iletişimi geçmişte yoktu çünkü telefonla t.v. veya radyoya bağlanma hem istediğin zaman yapabileceğin birşey değil hem de t.v. ve/ya radyodan yapılan iletimin hacmiyle simetrik değil.

Social - Commerce w/ Tolga Tuna
High-impact entreprenuership w/ Endeavor
Sektörde fark yaratan, kısa sürede çok kar sağlayan ve çok sayıda kişiye istihdam sağlayan girişimler a.k.a. katma değer sağlayan girişimler
e-Tohum henüz ham fikre kaynak sağlarken Endeavour 1 yılını doldurmuş, fırsatı kullanmaya başlamış girişimleri 6 ay inceleyip 3 yıllık planını çiziyor. İş & ilişki ağlarını koruyucu melek gibi hizmetine sunuyor.
evolution of fırsat/grup satınalma sektörü: Solaryum merkezi Groupon içinde kendi fırsatını kendi yaratacak
fB içinde firmaların kendi sanal mağazalarını kurmasına benzer bir model
on fB: hiçbir yerde verdiğin bannera tıklayanların fB'daki kadar ayrıntılı profil raporunu alamayacağın için vazgeçilmez
on grup satınalma: grup satınalma siteleri büyük markalar için uygun fiyatlı reklam mecrası oldu orta ölçekliler için ise süper bir fırsat oldu yoksa büyükadadaki butik otelin yılbaşı programını nerden duycaktı
bu kdr insan??
Differentiation
AirFrance vs. THY
Tüketicinin gözünde tek fark logoları :) Birbirlerinin yaptığı herşeyi hızla kopyalıyorlar.
Bu durumda online'daki eşitliği offline'da boz!
AirFrance, Paris'in göbeğine business lounge açıyor; check-in etc yapabilmen için.
AirFrance kartınla indirim aldığın restorantlar fln olabilir
Monitoring a.k.a Listening w/ Devrim Altaylı
Metrik bazlı sistem: keyword + keywordün versiyonları + ilgili kelimeler - ilgisiz kelimeler
i.e.: tabu + tabunun + oyun - sexual tabu
Sistem bu denkleme uyan sayfaları kendince indexliyor. Bu sayede API üzerinden bağlanılan fB, ff gibi siteler kapanırsa da geçmişe dönük kendi indexindeki kadar içeriğe ulaşabiliyor.

Monitoring Paneli
- Mecralar
- Konuşmalar (hangi gün kaç tane etc)
- Page rank (kriz anında önce nerden başlayacağını gösterir)
- Detaylı rapor (içerik + link + mecra puanı (popülarite) + içerik uyum puanı (H&M @ moda blogu vs. araba blogu)
içeriği inceleyip metrik bazlı tanımlama geliştirilebilir
sisteme ne kdr manuel değerlendirme yaparsan sistem o kdr öğreniyor ama yine de senin manuel CRMwise değerlendirme yapman şart.
1 step further: link bazlı, mecra bazlı monitoring
super i.e. SM algısını ölçmek için metrik tanımı -> ve, veya & ben
Semanticum sistemine fB, t etc hesaplarını tanımlıyorsun sonra birini cevap yazacağında tekrar tarayıcıda yeni sayfa açıp o hesaba girmene gerek kalmıyor reply via fB gibi opsiyonlar sunuyor sana.
SM Ölçümlemesi via TrendWall: markanla ilgili tüm internetteki (different than twitter trend topic by coverage) algıyı sunuyor sana.

Kurumsal Bloglar w/ yicit
Strateji
- Blog okuyucuya ne verecek (niye takip edilsin?)
* Bilgi
* Problem çözme
* Bağlantı
i.e. DASK blogunda deprem adınında yapılması gerekenlerden deprem sigortasına herşeyle ilgili bilgi ve linkler
* Görüntü
i.e. Firma ile ilgli gazetede gördüğünden farklı ne var? İnsan (human touch) blog.turkcell.com.tr
* Yol gösterici
i.e. bilgi + yönlendirme (iş görücü)
* Komünite
i.e. VW Beetle
- İçeriği kim yazacak
Kısa, görsel & video ağırlıklı, uygun üslupta ve ajandası önceden planlı
- Frekans
Haftada 2-3
- Nasıl işleteceğiz?
Açtım, yazıyorum dğeil illa ki katma değer sağlamalı bunu ölçmelisin ve buraya extra efor harcamanın geri dönüşü olmalı
- Nasıl tutunduracağız?
* Teknik olarak eksiksiz olmalı
RSS, ping, etiket, trackback
* Online pazarlama
Banner & keyword ad & seeding
* Offline pazarlama
Basın bülteni, etkinlik, lansman hatta doğrudan pazarlama (email mktg perhaps)
Blog ve Blogger İlişkileri Yönetimi w/ Ercüment Büyükşener
TR'de 1.5 milyonu aşan blog var (hadi 1 milyonu çöp olsun)
Bloggerları segmente eden & etkileşime sokan bir umbrella yapı yok
Blograzzi, TR blog yazarları gibi girişimler eksik kalmış
Gelenekselin yeni medyaya yansıması: çok takipçisi olan bloggerlara (kanaat liderleri) yazdıralım, onları takip edenler de mesajımızı alsın. O zaman bu listede olmayanlara KOL değilsin demiş oluyorsun ki bu küfür gibi bir yandan da rüşvetle yazı yazanlar yüzünden inandırıcılık elden gidiyor.

önce Dijital Kurumsal Kimlik belirlenmeli sonra

1) Blogger liste bak ama onu kullanma
2) Hedef kitleye hitap eden bloggerlara ulaşmak için plan yap
3) Katılım sağlayıcı smart fikri bul
4) Benzersiz içerik & kurgu (sürekli sen verme)
5) Gerçek, eşsiz, büyük bir hikaye yarat (ki onlar da bu hikayenin baş rolünde olmak için can atsın)
6) Kişiselleştirilmil mesaj kullan ve blogger dilinde konuş
7) Takipte kal & iletişime geçmekten çekinme
8) Blogda yazılan blogda kalmaz sosyal ağlerda paylaşılır bu şekilde reach'i artacaktır
i.e. Yeni Rakı
1
Hayatınızdaki bir sofra muhabbetini bizmle paylaşın. Ailenizle bir akşam yemeği bile olabilir ancak gerçek bir hikaye olması şart.
İlk başvuran 100 kişinin yazısını bir kitapta derleyeceğiz ve bu kitabın yazarlarıyla yemek yiyeceğiz.
Yani, al yemeği sat yazını değil.
Beni niye yemeğe davet etmediniz diye bir sorun yok.
Ama hala "yemek için yazma, yaşamak için yaz" ya da " kalemini yemek için sattı" şeklinde yorumlar gelmiş. Malum burası TR!
Transparency!
Bu sırada legalden gelen bazı yorumlar üzerine bloggerlar ile temasa geçildi, konu ayrıntılı bir şekilde anlatıldı ve yazılarındaki değişlikleri yapmaları talep edildi.
"yok efendim - , - isterimden 2 kelime sonra olursa özendirici oluyormuş ta önce olursa sorun dğeilmiş"
2
yakupabi.com'da gerçek muhabbetin kitabı yayınlandı ve back link ile her yazı ilgili blogger'ın bloguna linklendi.
3
formspring.me'de Yakup Abi'ye sorular soruldu. Hep Yakup Abi üslubuyla cevap verildi.
i.e. Güzel kardeşim diye başladı yazılar.
4
Kitabın lansmanında kişi başı 20cl rakı nasıl anlatılır?
Rakı Adabı: iş ne kadar az rakıyla o kadar çok muhabbet etmekte
ama çıkışta yolluklarınız hazır (kutu: 1 şişe + 2 kadeh - evde de gerçek muhabbete devam edin + o gece çekilen fotolar ile dolu foto albümü)
Kitap basılıp satışa sunulmadı ki o 100 kişi kendilerini özel hissetsin.
5
Takip!
eve rahat döndünüz mü? diye arayıp "memnun kaldınız mı?", "bir daha olsa ne farklı olsun isterdiniz?" diye sıcağı sıcağına sormuşlar.
Sonuç: Biz davet edilmedik, biz bunun bir parçasıyız diye biliyor bloggerlar ve kendilerini önemli hissetmeleri için herşey yapılmış.
Kitaplarını birbirlerine imzalatmışlar.
Yakup Abi gelmiş onunla foto çekilmişler.

i.e. Yeni Rakı Bi' Büyük Fest
IstanBlog Foto Sergisi'nde blogun ve İst. fotosu ile katılıyorsun.
Böylelikle ilk blogger foto sokak sergisi açılıyor.
Bu bloggerlara en uzun meze sofrası bileti veriliyor.

Bir de meze tarifini gönderen bloggerın mezesi bu en uzun meze sofrasında yer alıyor.
Böylelikle, bu bloggerlar guiness rekorlar kitabına giriyor.

i.e. Tekirdağ Rakısı Efsanesi

fB'ta Sende Tekirdağ Efsaneni paylaş, efsaneler kitabına girmeye hak kazan ve gerçek efsanenin doğduğu topraklara gidecek 10 kişiden biri ol!



No comments: