Nasıl başlarsa öyle gidermiş..
Sunumun başlangıcında dinleyicileri bağlayacak birşey yapmak şart. Ufuk Turhan "rahatlama seansı" adı altınca Cem Yılmaz videosunu izletti. Salim Kadıbeşegil ise Stand by me - Playing for Change videosunda tüm sınıfı dans ettirdi. (http://www.youtube.com/watch?v=Us-TVg40ExM)
Amaç sosyal medyanın mantığını "insanların belli değerler etrafında bir araya gelmesi" şeklinde tanımlamak iken bu örnek cuk oturdu.
İlk hologram pop yıldızı: http://www.ntvmsnbc.com/id/25150837/
Gelecek statik, oluşmuş ve bizi bekleyen değil.
Dinamik & bizim tarafımızdan şekillendirilen.
So, you must be self-organized!
Gelecek tahmin değil tarif ediliyor.
ÖNgörü vs. UZgörü
oluşmuşu görmek vs. uzak/uzman/uzlaşmacı (birbirimizle, multidisipliner, zamansal - dün,bugün,yarın arasında akışkan) senaryolar
Kurulsalaşma süreci bizi "edilgen"leştirmiş olabilir. Sınırlı kaynakların ve manevra alanının olduğu bir ortamda best practiceler ve onların edilgenler tarafından uygulanmaları hayatımıza hakim olmuş olabilir ama 4th faz böyle olmayacak.
Phases:
1. Çiftçi a.k.a. Tarım
2. İşçi a.k.a Fabrika (mavi yaka)
3. Kurumsal kölelik a.k.a Bilgisayar (beyaz yaka) ~ tetikleyici: GSM & internet
4. Siberasyon / Topluluk Ekonomisi / Anlam Çağı / Simulasyon Çağı (rengarenk yakalar / yakasız) ~ tetikleyici: genetik ve nano teknolojiler
Sosyal medya, sibernasyon dünyasının kapı kolu. Her birimiz yeni bir "daya iyi" tarifi üzerinde uzlaşma sürecindeyiz.
4th Phase Worlds:
Mavi Dünya: Çok az aşırı akıllı insan & çok akıllı sistem
Yeşil Dünya: Filantropi örğütlerinin sisteme ayak uyduramayıp çalışamayacak urumdaki insanlar için yardım modeli kurduğu & sertifikasyon/akreditasyon modellerine bakanlar ( toplumsal huzur)
Turuncu Dünya: Bir konuda derinleşmiş & derinleşilen konuyu bir çok farklı alanda, zamanda, şekilde ve kişiye uygulayanlar (webratörler instead of fabrikatörler)
a.k.a. 1 şeyin herşeyini + diğer herşeyden de 1 şeyi bilen
Introduction to Social Channels w/ Yiği Kalafatoğlu
Blog - ters kronolojik sıra, güncellik, spesifik konu
ff vs. twitter
subscribe vs. follow
dosya paylaşım kolay vs. 3rd party dependency (ie. twitpic)
popularity vs. reverse chronology
+ no dislike button on ff
+ many brands couldn't live on ff since the "bad" entry becomes more popular as you comment
The British Monarchy @ fB
Bir monarşi, doğasına aykırı olarak kendini başka bir monarşi (fB) içinde yeniden tanımlıyor ve yine doğasına aykırı olarak sarayda olan sarayda kalmıyor, saray sosyalleşiyor.
Communication & Ethics w/ Salim Kadıbeşegil
Yaşam: aynı değerler etrafında bir araya gelmek, bir parçası olmak
Sosyal medya: aynı değerleri paylaşanların, platform oluşturup o değerleri platformdan paylaşması
Case
$100'ı hangi firmaya yatırırsın?
Financial tables & reputation (CSR, CRM, HR practices, MT, ethics code etc)
İtibarlı firma yarını yönetir mantığı ile değer kazanır.
Reputation management: the Good, the Bad & the Ugly
p.s. Hayat ne kadar "basit/karmaşık olmayan "yönetilirse "good" algısı o kadar yükselir.
Öte yandan, değerler değişir. Atom bombası gelişmişlik belirtisiyken şimdi kınanıyor.
Değişmeyen itibarın önemi.
Yaşam gerçekler üzerine değil algılar üzerine yönetilir.
Algıyı yönetmek için iletişim & ilişki kurmalı.
Sen, benim gerçeklerimi değil sendeki "ben" algısını başkalarına transfer edersin.
Küreselleşme:
İmparatorluklar savşlar ve koloniler üzerinden dünyaya yayılıyordu.
Fİrmalar ve markalar dünyaya yayıldı.
Şimdi bireyler dünyaya yayılıyor.
Ethics vs. Morals
Yasa ve yönetmelikler bittikten sonra yapılacakların tartışması vs. her yerde değişmez tek norm
i.e. mafyanın da etiği vardır a.k.a racon ama yalan söylememek her koşulda ahlaklıdır.
20. yüzyıl:
Berlin duvarı yıkıldı
Wall Street duvarı yıkıldı
Macintosh (1984)
"Who, in their right mind Kevin, could possibly deny the twentieth century was entirely mine?!"
Her türlü kötü şey halının altına süpürüldü. (sosyal adalet, insan hakları, çevre kirliliği etc.)
Focus: Money esp. $
Q: Nasıl değil ne kadar kazandı?
Ülke gelişmişlik endeksi: GSMH
Bu yy'ın gelişmişlik endeksi: NAR
Enflasyon sepeti gibi bir hesap sepetine girecek olanlar sosyal medya gündeminde ne tartışılıyorsa onlar olacak ve bizler bunları paylaşan küresel bireyler olacağız.
sivil toplum örgütlerinin etkisi yönetecek bu yüzyılı.
&
Çocuklara oyuncak silah almayın.
Kanunla yasaklamak çözüm değil, ailenin konuşup çocuğu ikna etmesi gerek.
or New Zealand: çocuk silah almak için polisten ruhsat almalı ve her ay denetime gitmeli
No comments:
Post a Comment